torsdag 23 oktober 2014

Det gäller att komma över sina rädslor




Alla har vi rädslor för någonting. Det kan handla om att hålla tal inför en klass, missa bussen på morgonen, uppträda eller något helt annat. De förgående sakerna har jag kommit över, men jag har varit rädd. Rädd för att misslyckas eller rädd för att bli utanför. Tillslut kommer man till en punkt då man känner att "jag klarar det här". Helt plötsligt sitter du där efter redovisningen eller uppträdandet och kan känna dig stolt. Alla gör vi misstag och det gäller att kunna acceptera. Jag fortsätter att kämpa mot min inre kritiker, alla har vi en sådan som säger att "du kan inte vara så duktigt eller vad dålig du är..". Det gäller att "sopa" bort de dåliga tankarna och ta in ny frisk luft. På kvällarna kommer det oftast tankar, låt de komma och skriv ner om du känner så. Vem vet, det kan bli en hitlåt i framtiden? 

Kloka ord från en vilsen själ. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar